Rally-tokon rotumestaruudet

SÄÄNNÖT

Kilpailuun voivat osallistua kaikki ne heelerit, joiden omistajista vähintään yksi on Suomen Lancashire Heeler -yhdistyksen jäsen.

Mestaruuskilpailuissa noudatetaan Suomen Kennelliiton hyväksymiä rally-tokokilpailujen sääntöjä. Kilpailu pyritään käymään osana virallista rally-tokokilpailua, mutta ellei tätä pystytä järjestämään, voidaan mestaruus ratkaista myös epävirallisessa kilpailussa.

Rotumestaruuden voittaa eniten pisteitä, kuitenkin vähintään 70 pistettä saavuttanut koirakko mestariluokassa. Jos mestariluokassa ei synny yhtään hyväksyttyä tulosta, siirtyy tittelin ratkaisu tasoluokissa alemmaksi, kunnes löytyy hyväksytyn tuloksen tehnyt koirakko.

Parhaan tuloksen tehneelle rally-tokon rotumestaruuskilpailuun ensimmäistä kertaa osallistuvalle alokasluokan heelerille myönnetään rally-tokotulokas vm. -titteli. Mikäli mukana ei ole yhtään ensimmäistä kertaa rally-tokon rotumestaruuskilpailuun osallistuvaa heeleriä, rally-tokotulokas vm. -titteli myönnetään parhaan alokasluokan tuloksen tehneelle heelerille, joka ei aiemmin ole saanut ko. titteliä.

Mikäli useampi koira on tasapisteissä, voittaja on se koirakko, jolla on nopeampi aika. Mikäli koirilla on myös sama aika, voittaja arvotaan.

Kilpailussa palkitaan jokaisessa tasoluokassa kolme (3) parasta hyväksytyn tuloksen tehnyttä heeleriä sekä rally-toko rotumestari sekä rally-toko-tulokas.

Ensimmäisen kerran RALLY-TOKO:n rotumestaruuskilpailut järjestettiin heelereille vuonna 2018.

Rotumestarit

2022 Coppercoat's Karat Heel, om Sanna Samio-Karine

2019 Coppercoat’s Ursa Minor Heel, om. Sanna Samio-Karine

2018 Parabar Peatrie, om. Sanna Samio-Karine